Máte web, o ktorom nikto nevie? Zistite, ako ho zviditeľniť!

Spustili ste nový web, očami hypnotizujete štatistiky návštevnosti a napriek tomu naň nikto nechodí? Treba si uvedomiť, že spustením webu práca nekončí ale naopak, začína systematická snaha o zviditeľňovanie webu, budovanie návštevnosti a dolaďovanie jeho funkcionalít. Zhrnuli sme pre vás niekoľko tipov, ktorej návštevnosti vášho webu určite pomôže.

Existuje nespočetné množstvo webových stránok, ktoré sú pekné a funkčné, no napriek tomu svojim majiteľom v skutočnosti nič neprinášajú, pretože o nich nikto prakticky ani nevie. Nezaraďte sa so svojim webom do tejto kategórie a naučte sa, ako využiť potenciál online prostredia naozaj naplno. Vybrali sme tipy, ktoré sú dostupné a s ktorými môžete začať prakticky ihneď.

Najprv zistite, či je všetko v poriadku

Ak máte nový web, zrejme si myslíte, že je moderný a bezchybný. To však ale vôbec nie je pravidlom. Pri svojpomocnej tvorbe webu sa kľudne mohlo stať, že ste niečo prehliadli alebo zanedbali. Rovnako to platí, ak ste vytvorenie webu zverili niekomu menej skúsenému. Našťastie, takéto chyby sa dajú relatívne rýchlo napraviť, treba ich však nájsť.

Skôr ako sa pustíte do budovania návštevnosti, presvedčte sa, že stav vášho webu je na 100 % úrovni, a to predovšetkým po technickej stránke. Dôležitá je „čistota kódu“, vhodné štruktúrovanie údajov a aj poriadok v URL adresách a interných odkazoch. Analýza webstránky by preto mala byť prvým krokom, s ktorým začnete, aby ste prípadné nedostatky odstránili hneď v začiatkoch, nemá totiž príliš zmysel zvyšovať návštevnosť webu, ktorý poriadne nefunguje.

Základný kameň pre dohľadateľnosť v organickom vyhľadávaní

Návštevnosť z organického vyhľadávania je dôležitým pilierom pre budovanie väčšiny webových stránok. Preto by ste aj tú svoju mali patrične pripraviť. V prvom rade je vhodné, aby ste vyhľadávačom o svojom webe takpovediac dali vedieť. Úplným základom je v tomto smere založenie Google Search Console, v rámci ktorého nahráte sitemapu vášho webu. Týmto spôsobom poskytnete vyhľadávaču Google zoznam dôležitých stránok.

Je teda dôležité, aby ste Google nechali spoznávať váš web. Tento proces, teda indexáciu, môžete urýchliť práve pridaním sitemap súboru. Okrem toho vám Google Search Console umožní analyzovať množstvo ďalších údajov o vyhľadávaní a o tom, ako sa v tomto smere vášmu webu darí. Uvedené je teda základným krokom, ktorý sa najmä v začiatkoch neoplatí zanedbať.

PPC reklamy ako rýchly spôsob zviditeľnenia

Ak sa so svojim webom nechcete spoliehať na návštevnosť z organického vyhľadávania, zvoliť si môžete aj PPC reklamy, ktoré váš web ihneď „vystrelia“ na popredné pozície. Nebude to však zadarmo a nastavenie PPC kampaní je potrebné dôkladne zvážiť. Pamätajte si, že ako začiatočník príliš veľa vody nenamútite a keďže platíte za každé kliknutie, je vhodné si všetko dobre zvážiť.

Minimálne v začiatkoch vám pomôže digitálna marketingová agentúra, v rámci ktorej vám stratégiu PPC reklamy nastavia a ukážu vám, ako vyhodnocovať kľúčové parametre. Zistíte, na aké kľúčové slová a výrazy sa vám oplatí cieliť a tiež to, ako v porovnaní s vašou konkurenciou obstojí váš web. Vyladená PPC kampaň vám na web prinesie množstvo relevantných návštevníkov za veľmi priaznivú cenu za preklik, čo v praxi znamená, že v rámci reklamných zostáv si nevyplytváte váš reklamný rozpočet.

Zdroj: freepik-com

Zaujmite obsahom a spoluprácami

Zviditeľňovanie vášho webu by ste mali sústrediť predovšetkým do online prostredia. Ďalšou z možností je teda oslovovať na spoluprácu relevantných influencerov, ktorí vaše služby alebo produkty vhodným a nenásilným spôsobom spropagujú. Ďalšou možnosťou je aj sústredenie vašich aktivít v rámci off-line prostredia. Dobrou možnosťou je napríklad aj zasielanie vašich produktov relevantným redakciám, ktoré vás samozrejme nezabudnú v článku spomenúť. Pri správnom nastavení budú tieto spolupráce veľmi prínosné pre obe strany.

Ako využiť UGC pre raketový rast vášho e-commerce

28.03.2025

Chcete si kúpiť nový telefón. Presvedčí vás reklama plná superlatív alebo odporúčanie kamaráta, ktorý už takýto telefón má? Práve v tom je sila UGC – obsahu generovaného používateľmi. Mocný nástroj, čo dokáže zdolať rôzne šumy a osloviť vaše publikum autentickým spôsobom. Ako sa dá využiť?

9 signálov, že potrebujete rýchlo novú prácu

27.03.2025

Už zase prehľadávate bezcieľne internet predtým, ako sa pustíte do pracovnej úlohy, ktorá vás nebaví? Možno je čas na zmenu práce, ale nechcete si to pripustiť. Týchto 9 vecí vám jasne signalizuje čas na ukončenie pracovného pomeru

Vyhadzujete peniaze za PPC zbytočne? 5 varovných signálov

26.03.2025

Rozhodli ste sa pre poriadnu PPC kampaň, ale výsledky vašej Google reklamy sú mizerné? Pýtate sa, čo sa deje? Možno je to neefektívna stratégia, možno nedostatočná spolupráca so správcom PPC. Čo všetko môže signalizovať, že je čas na rýchlu zmenu PPC kampane alebo agentúry?

György Gyimesi, Aliancia

Gyimesi končí v Maďarskej aliancii. Vylúčili ho za poškodzovanie dobrého mena

05.04.2025 19:10

Maďarská aliancia schválila 13 bodov, o ktorých chce hovoriť s obyvateľmi južných častí Slovenska, ale aj rokovať s ostatnými politickými stranami.

SpaceX

Muskova SpaceX získala niekoľkomiliardovú vládnu zákazku

05.04.2025 17:46

Spoločnosť má pre ministerstvo obrany svojimi raketami vyniesť do vesmíru vojenské satelity.

Russia Ukraine War

Zlákali peniaze a iné výhody mladých Ukrajincov do armády? Medzi dobrovoľníkmi sa objavila aj jedna žena

05.04.2025 17:00

Ukrajinci, ktorí si dobrovoľne oblečú vojenskú uniformu, si môže za jeden rok služby zarobiť v prepočte viac ako 44-tisíc eur.

Mark Carney

Nemecký exminister navrhol ponúknuť Kanade čiastočné členstvo v EÚ

05.04.2025 16:41

Sigmar Gabriel tvrdí, že Európa „musí odolávať snahám amerického prezidenta Donalda Trumpa spraviť z Kanady súčasť Spojených štátov“.