
V digitálnej džungli sa na vás valia stovky reklám denne. No jeden hlas sa predsa dostáva do popredia. Nie je to hlas chváliacej sa spoločnosti, ale referencia spokojného zákazníka. Ako vám pozitívna referencia pomôže s budovaním dôvery a záujmu klientov?
1. Vaši fanúšikovia ako ambasádori vašej značky
Zbieranie pozitívnych ohlasov od spokojných zákazníkov dnes už nestačí. Motivujte vašich zákazníkov, aby sa stali vašimi ambasádormi. Ponúknite im exkluzívne výhody za odporúčanie vašich produktov či služieb. Môže to byť zľava na ďalší nákup, prístup k prémiovému obsahu alebo dokonca malý darček. Vytvorte jednoduchý systém zdieľania referencií – cez špeciálny hashtag, odkaz, sociálne siete alebo na vašej webovej stránke.
Napríklad, ak predávate kvalitné audio zariadenia ako Taiko Audio, motivujte zákazníkov, aby zdieľali fotky svojich „audio kútikov“ s vašimi produktmi a označili vás. Za každé zdieľanie ich zaraďte do mesačnej súťaže o príslušenstvo zdarma.
2. Autenticita video referencií
Textové referencie sú dobré, no video má oveľa väčšie grády. Vidieť a počuť spokojného zákazníka, ktorý s nadšením hovorí o vašom produkte, je nesmierne presvedčivé. Oslovte najlojálnejších zákazníkov, aby natočili krátke video so skúsenosťami. Nezabudnite, že kľúčová je autenticita, ktorá znesie aj technické nedostatky.
Chcete príklad? Ak poskytujete prenájom fotoateliéru Bratislava, požiadajte vašich stálych fotografov o krátke video, kde povedia, prečo si vybrali práve váš ateliér a čo na ňom oceňujú.
3. Referencie tam, kde ich zákazníci (ne)očakávajú
Máte referencie na vašej webovej stránke? Skvelé, no choďte ďalej v strategickom umiestňovaní referencií. Vložte referencie na stránky produktov, do nákupného košíka, do blogov či do predajných email sekvencií.

Zaujímavým príkladom môže byť poskytovanie poradenstva v netradičnej oblasti vrátenia daní zo zahraničia. Referencie spokojných klientov je možné využiť v neformálnom blogovom článku ako 3 skutočné príbehy z praxe s konkrétnymi vyjadreniami klientov – slovne alebo vo forme videa.
To sú len tri možnosti, ako využiť silu referencií vo vašom online marketingu bez dlhého premýšľania nad výhodami a superlatívmi vašich produktov a služieb. Okrem zbierania pozitívnych ohlasov ide o budovanie komunity spokojných zákazníkov, ktorí sa stanú vašimi najlepšími marketérmi.
Foto: elements.envato.com
Celá debata | RSS tejto debaty