Majstrovstvo v e-commerce – ako nezaspať a uspieť

23. marca 2024, blogger, Kancelária a firma

Ak ste sa rozhodli založiť a prevádzkovať e-shop, potrebujete ho podporiť solídnou stratégiou elektronického obchodu. Namiesto čarovného instantného riešenia môžete použiť mnoho kreatívnych spôsobov, ako zvýšiť predaj v e-commerce a postupne vybudovať úspešný online obchod. Čo sa oplatí vedieť o turbulentnom svete e-shopov?

E-shop ako živý a meniaci sa organizmus

Internetová stránka a elektronický obchod sú ako živé organizmy a potrebujú pravidelné zmeny, aktualizácie, doplnenia, rozšírenia či prispôsobenia sa novým trendom v e-commerce a meniacim sa požiadavkám cieľových skupín (existujúcich aj potenciálnych).

Nezaspite na vavrínoch – čo bolo skvelé včera, dnes už vôbec nemusí platiť. Permanentný život a vylaďovanie e-shopu sa týka tak jeho vizuálnej stránky, samotného nákupného procesu, ako aj technického prevedenia.

Ak ste rok či dva urobili na vašom e-shope len miniatúrne úpravy, je ideálny čas pre zmenu. Prenechajte váš e-obchod zanieteným nadšencom, pre ktorých je tvorba eshopu na mieru každodenným koníčkom.

Pohodlné a jednoduché nakupovanie

Pohodlie, prehľadnosť a rýchlosť e-commerce je to, čo očakáva veľa klientov. Spôsob nakupovania presne kopíruje zvyklosti vašej cieľovej skupiny. Nie spôsob, akým chcete, aby nakupovali. Ale spôsob, akým chcú nakupovať vaši zákazníci, je dôležitý.

online rezervacny system

Dlhé načítanie produktov, nedostatočné popisy, mdlé fotografie, zložitá cesta od vloženia do košíka až po odoslanie objednávky – ďakujem nie, zatváram a odchádzam. To určite nemôže byť váš prípad.

Je pritom jedno, či predávate prírodnú kozmetiku, ste stavebná firma, vytvárate marketingové stratégie. Základom vášho úspechu v e-commerce je dokonale zvládnutá nákupná cesta vášho klienta – jednoduchá, pohodlná, odporúčaná inými spokojnými zákazníkmi.

Komunikácia so zákazníkom – jednoduchá a personalizovaná

Požiadavky vašich zákazníkov neustále rastú a zároveň sa turbulentne menia. Ak im včera vyhovovali 3 možnosti platby a 3 spôsoby doručenia tovaru, dnes to už môže byť málo. Kým včera boli ochotní prechádzať viac kategórií, dnes chcú ponuku najlepšie sa predávajúcich vecí alebo aktuálnych top trendov.

Vnímajte aktuálne požiadavky a reagujte. Najlepšie, keď budete vždy o krok pred zákazníkom. Ak poskytujete služby skupinových cvičení, dentálnej hygieny či fyzioterapeuta, už nestačí telefónne číslo na objednanie termínu. Vy potrebujete rezervačný systém Calendiari.

Pre poskytnutie informácií a budovanie vzťahov so zákazníkmi použite služby chatbota alebo live-chat. Choďte do videoprezentácií a videoreferencií vašich produktov. Ponúkajte darčeky zadarmo alebo využívajte silu upsellingu.

Optimalizácia a využívanie sociálneho obchodu

Zo sveta počítačov a notebookov si online obchod rýchlo obľúbil mobilné zariadenia (telefóny, smartfóny a tablety). Dnes je povinnosťou vášho internetového obchodu, že bude fungovať v akomkoľvek mobile a tablete. Skrolovanie, zdieľanie a likovanie ovláda i nakupovanie.

Využite to vo svoj prospech – podpora e-shopu na sociálnych sieťach, rovnaké kampane v e-shope, v email marketingu, na profiloch sociálnych sietí či platených reklamách Google Ads vytvorí unikátny kokteil podpory predaja a budovania značky vášho úspešného e-shopu.

Rast a úspech e-shopu je ako neustály proces učenia a skúšania. Čím viac ste ochotní vykročiť zo zabehnutých koľají a prísť s niečím (ne)očakávaným a zákaznícky vítaným, tým máte väčšie šance na dlhodobý profit a prekonanie konkurencie.

marketing pre socialne siete

Zdroj foto: elements.envato.com