Vyššie tržby aj viac spokojných zákazníkov? Zamerajte sa na tieto marketingové stratégie

19. februára 2023, blogger, Služby

Len čo odzneli oslavy nového roka a sviatočné obdobie sa stáva už iba milou spomienkou, prichádza obdobie, kedy si mnohí kladieme otázku, ako robiť veci ešte lepšie a efektívnejšie.

Nezáleží na tom či máte väčší alebo menší e-shop, či sú vaše tržby na úrovni tisícoch eur či naopak ich počítate na státisíce, malými zmenami dokážete svoju bilanciu výrazne zlepšiť. Zamerali sme sa na to, čo očakávať od marketingu a na čo sa v tomto roku určite oplatí zamerať v prípade, že vašou prioritou sú vyššie tržby a viac spokojných zákazníkov.

Koľko vás stojí akvizícia nového zákazníka?

Ak máte úprimný záujem o efektívnejšie výsledky marketingových aktivít, oplatí sa najprv trochu upratať v číslach. Možno vás to prekvapí, ale mnohí podnikatelia nevedia, koľko ich stojí akvizícia nového zákazníka, resp. koľko peňazí musia vynaložiť na to, aby sa zo záujemcu stal platiaci klient. Počty to pochopiteľne nie sú jednoduché, keďže zákazníci prichádzajú z rôznych zdrojov – z online prostredia, offline, prostredníctvom dobrej referencie od známeho a pod. Cesta zákazníka ku vám však môže byť aj kombinovaná, ako to býva často v prípade newlivingcenter.sk. V prvom kroku ide o nadviazanie záujmu v online prostredí, ktorý vyústi do osobnej návštevy predajní. 

Skôr ako začnete vylepšovať marketingovú stratégiu, mali by ste sa k presnému číslu čo najviac priblížiť. Dôvod je jednoduchý, potrebujete zistiť, či sa vám viac oplatí získavať stále nových zákazníkov alebo sa radšej zamerať na budovanie lojality aktuálnych zákazníkov. Spravidla býva jednoduchšie udržať si súčasného zákazníka, ako neustále investovať do získavania nových. Tieto zistenia vás privedú k efektívnejšiemu plánovaniu realizácie nákladovo efektívneho marketingu a výberu tých správnych nástrojov. 

Udržte si priazeň vašich zákazníkov

Jednoduchá rada v tomto prípade znie – budujte obsah s pridanou hodnotou pre vašich zákazníkov, pravidelne sa im prihovárajte prostredníctvom e-mailového newslettera a sociálnych sietí. 

Nezabúdajte tiež na zbieranie spätnej väzby. Bola by však škoda ak by skončila iba na vašom webe, preto hľadajte spôsoby, ako sa o referencie podeliť s ešte väčším publikom. Zaujímavým príkladom sú prehľadne spracované referencie VISIO system, z ktorých na prvý pohľad vyplýva reálny prínos pre zákazníka

Nechajte zákazníkov tvoriť obsah pre vás

Viaceré prieskumy naznačujú, že obsahu vytvorenému inými používateľmi dôverujú spotrebitelia viac ako tomu, ktorý je súčasťou oficiálnej prezentácie firmy. Veď možno to nakoniec aj poznáte sami na sebe. Veľký potenciál majú v tomto smere sociálne siete, ktoré najmä tvorbu vizuálneho obsahu výrazne uľahčujú, a v tomto smere máte obrovskú príležitosť. 

Sústreďte sa na tzv. user generated content, teda v preklade obsah tvorený používateľmi. Obsah od tých, ktorí používajú vaše produkty a patria medzi vašich fanúšikov sa ochotne so svetom podelia o svoje skúsenosti či tipy. A čo je ešte lepšie? Nikomu za takýto obsah nemusíte priamo platiť, vaši zákazníci to urobia ochotne, pretože radi používajú vaše produkty, stotožňujú sa s vašimi ideami, prípadne vaše produkty určitým spôsobom definujú ich životný štýl. 

Je potom na vás, aby ste takýmto zákazníkom vytvorili vhodné prostredie na to, aby takýto obsah tvorili a zdieľali, či už vo forme fotografií, príbehov na Instagrame či krátkych videí na Tik toku. UGC je možné poňať rôzne, zamerajte sa na otázky, ako motivovať zákazníkov pre tvorbu tohto obsahu, čo im to prinesie a ako by ste ich mohli odmeniť. Fantázii sa v tomto smere naozaj nekladú, môžete napríklad vymyslieť sezónnu súťaž, v rámci ktorej budú vaši zákazníci zdieľa svoje prekrytie bazénu a tie najlepšie, resp. najpopulárnejšie fotografie môžete odmeniť. Takúto foto-súťaž potom nezabudnite sami zdieľať na sociálnych sieťach, zahrnúť do e-mailového newslettera a samozrejme propagovať aj na vašom firemnom blogu.Čo vám takáto akcia zameraná na UCG prinesie? Posilníte vzťah so svojimi zákazníkmi, získate pozornosť a za relatívne krátky čas aj množstvo obsahu, ktorý potom môžete využívať v nasledujúcich mesiacoch. 

Zdroje: uploading.sk, elements.envato.com