Predávate cez e-shop? Nepodceňujte firemných zákazníkov

22. januára 2022, blogger, Kancelária a firma

Hovoriť, že nákupy cez internet sú aj na Slovensku stále populárnejšie, je asi úplne zbytočné, pretože to už každý vie. Rovnako ako v iných oblastiach, aj pri online predajoch však môžeme pozorovať rôzne trendy, a to ako na strane nakupujúcich, tak predávajúcich. Aktuálne stále viac e-shopov prispôsobuje svoju ponuku a podmienky predaja aj firemným zákazníkom. V čom tento trend spočíva a prečo sa oplatí myslieť viac na firmy? 

Popularita nakupovania cez internet na Slovensku stabilne rastie a v uplynulých obdobiach sme mohli dokonca vidieť nárasty obratov z online predaja prevyšujúce 10 %. Online nakupovanie je čoraz viac obľúbené aj v prípade väčších firiem, ktoré týmto spôsobom dokážu vyriešiť kompletné zásobovanie. Ubytovacie zariadenia a reštaurácie si môžu online výhodne kúpiť napríklad pracie prostriedky, zásobu hygienických potrieb prípadne čokoľvek ďalšie potrebné pre prevádzku. 

online nakupovanie
zdroj: elements.envato.com

Nie je preto žiadnym prekvapením, že popri klasickom maloobchodnom predaji dochádza k nárastu objednávok aj zo strany firemných zákazníkov. Tento trend už zachytili viaceré e-shopy, ako napríklad mozli.sk či dokonca wilderoben.sk. Aké výhody ocenia firemní zákazníci? 

B2C a B2B si vyžaduje odlišný prístup

Väčšina bežných e-shopov sa spočiatku orientuje predovšetkým na B2C predaj, teda na konečného zákazníka – spotrebiteľa. V mnohých prípadoch by ale bola škoda nevyužiť potenciál, ktorý sa skrýva v B2B segmente, teda v prípade, ak nákup prebieha „na firmu“. Práve z tohto dôvodu sa mnohé e-shopy rozhodli trochu pozmeniť svoj prístup a ponúka aj v rámci B2B predaja rôzne výhody. Firmy pri rozhodovaní o nákupe postupujú trochu inak ako bežný spotrebiteľ a preto sa pozrime na konkrétne kroky pre podporu B2B predaja. 

online shopping
zdroj: elements.envato.com

Viac práv pre firmy 

Spotrebitelia majú pri nákupe online viac práv ako firmy. Môžu tovar vrátiť bez udania dôvodu, na tovar sa vzťahuje 2-ročná záruka a celkovo sú viac chránení aj pri reklamáciách. Pri B2B nákupoch sa však postupuje podľa obchodného zákonníka, čo v praxi znamená, že pri „nákupe na firmu“ nemáte ako kupujúci také práva ako spotrebiteľ. Toto sa viaceré e-shopy snažia zmeniť a nadštandardne priznávajú niektoré práva patriace spotrebiteľom aj firmám. 

Špecializovaný zákaznícky servis

Ak si vyberáte menej bežný tovar, povedzme termosky Hydro Flask a chcete si byť istí, že vás na vysokohorskej túre nezradia, zrejme si necháte odborne poradiť. Inak to nie je ani v prípade firiem, ktoré často obstarávajú veci, ktoré nie sú celkom bežné. Veľkou pomocou je preto špecializovaný zákaznícky servis pre firmy orientovaný na konkrétny sortiment. Práve profesionálne poradenstvo je často dôležitejšie ako najnižšia cena na trhu.  

zakaznicky servis
zdroj: elements.envato.com

Nadštandardné služby

Pri ponúkaní nadštandardných služieb pre B2B segment sa fantázii medze nekladú. Ponúkať môžete vlastný rozvoz, expresný servis či napríklad zapožičanie náhrady počas trvania opráv. Množstvo výhod pre B2B klientov ponúka aj eshop pracovná obuv. Vzhľadom na ponúkaný sortiment je online obchod odevypracovne.sk typickým príkladom webu orientovaného najmä na firemných zákazníkov, keďže pracovné oblečenie nakupujú najmä zamestnávatelia pre svojich zamestnancov.