Možno ste už aj vy zachytili rôzne príbehy úspešných podnikateľov, ktorým na dosiahnutie úspechu stačil iba počítač a pripojenie na internet. Neraz je práve podnikanie na internete vykresľované ako niečo jednoduché, s čím stačí iba začať a úspech sa dostaví automaticky. V praxi to tak, samozrejme, nefunguje a aj online podnikanie si vyžaduje veľa úsilia, času a tiež znalostí. Ak s online podnikaním začínate, alebo ešte len plánujete začať, tieto tipy sú určené najmä pre vás.
Skôr ako začnete, mali by ste mať produkt. Či už vo fyzickej podobe, alebo službu, ktorú hodláte ponúkať. A keďže na internete sa to všemožnými ponukami len tak hemží, zďaleka už iba nestačí zverejniť inzerát, nechať si spraviť internetovú stránku alebo založiť účty na sociálnych sieťach. Už v samotnom začiatku vášho online podnikania by ste mali mať premyslené, čím sa odlíšite, zaujmete a v čom spočívajú vaše silné stránky.
Mať webovú stránku je dnes už štandardom, napriek tomu, kvalitné weby stále nie sú samozrejmosťou. Chyby na webovej stránke vás môžu pripraviť o návštevnosť a tým aj množstvo potenciálnych zákazníkov. Navyše, aj pomerne malá technická chyba môže mať zásadné dopady na fungovanie vášho webu. Nezávislá analýza stránky je preto jeden z prvých krokov, ktorý by ste mali urobiť.
Zistiť, ako na váš web pritiahnuť návštevnosť takmer zadarmo, môžete na seo-optimalizacia.eu, kde nájdete nielen vysvetlenie, čo je to SEO, ale aj reálne príklady dosiahnutia stabilného rastu návštevnosti.
Ak už máte prepracovaný web s ponukou produktov či služieb, zostáva premyslieť si online marketingovú stratégiu. Na webe a sociálnych sieťach by ste mali pravidelne uverejňovať hodnotný obsah, ktorý vám priláka návštevníkov. Okrem toho, minimálne zo začiatku a v prípade veľmi konkurenčných produktov, sa nezaobídete bez kvalitne nastavených PPC reklamných kampaní.
Digitálna agentúra Lighthouse Media Solutions je jednou z tých firiem, ktoré vám v tomto smere podajú pomocnú ruku. Plánovanie online marketingovej stratégie je totiž komplexným súborom činností, ktoré v ideálnych podmienkach vedú k vynikajúcim výsledkom. Ako začiatočník však plánovanie, implementáciu a spätné vyhodnotenie efektivity zvládnete len ťažko. Presvedčte sa sami, že zveriť PPC reklamy do rúk odborníkom z lighthousems.sk sa oplatí.
Do tretice nezabúdajte ani na to, že prísunom nových zákazníkom sa vám výrazne zredukuje čas a ľahko sa dostanete pod tlak. Ak budete mať kvalitný web a správne nastavené kampane, môže sa stať, že počet zákazníkov sa razom znásobí. Na tento rast potom mnohí podnikatelia ani nie sú pripravení a namiesto radosti z nových klientov prežívajú skôr stres z toho, ako to celé zvládnuť. Myslite preto na to, že aj rast treba vedieť ustáť. Kľúčom k úspechu sú v tomto smere vyladené interné procesy, ktoré vám ušetria čas a námahu na rutinných záležitostiach.
Úplne základnou a nevyhnutnou otázkou je spôsob vystavovania faktúr. Dnes môžete využiť rôzne systémy na vystavenie online faktúry, ktoré môžu byť prepojené napríklad s vašim objednávkovým systémom. V praxi týmto spôsobom ušetríte množstvo času, pretože sa vyhnete zdĺhavému prepisovaniu údajov. Okrem toho, siahnuť môžete aj po niektorom z ERP systémov, akým je napríklad flowii.com/sk/, ktorý vám umožní získať dokonalý prehľad o vašich zákazkách, zásobách a tiež o tom, ako pracujú vaši zamestnanci.
Spolu s vystavovaním faktúr a ďalšej administratívy by ste mali mať tiež ujasnené, komu zveríte účtovníctvo a reporting. Kvalitný účtovník dokáže firme ušetriť množstvo problémov a tiež peňazí, preto si treba vyberať naozaj starostlivo. Oplatí sa tiež, ak sa účtovník stane zároveň aj vašim daňovým poradcom a bude sa orientovať v tom, čomu sa venujete. Bez ohľadu na to, či je reč o online alebo offline podnikaní, každý správny účtovník z crowe.com/sk vám zdôrazní, že mať poriadok vo firemných financiách by malo byť jednou z vašich priorít.