Predávať online môžete prakticky čokoľvek: toto sú špecifiká jednotlivých segmentov

31. mája 2021, blogger, Kancelária a firma

Bez akéhokoľvek preháňania môžeme uviesť, že nikdy nebolo jednoduchšie založiť si e-shop, ako práve v súčasnosti. Rovnako tak môžeme uviesť, že online sa dá predať prakticky čokoľvek, treba však vedieť, ako na to. Každý zo segmentov má svoje špecifiká a skôr ako sa do takéhoto podnikania pustíte, mali by ste o nich určite vedieť. 

Chcete zarábať online a stojíte pred otázkou, aký tovar by ste vo svojom e-shope mali ponúkať? Spustiť e-shop je dnes otázkou dní, maximálne týždňov, niektoré veci by ste si však ešte pred začiatkom mali veľmi dobre premyslieť a jednou z nich je bezpochyby aj rozhodnutie pre ťažiskové produkty, ktoré vo vašom online obchode budete ponúkať. Už vo fáze, keď si budete vyberať dodávateľa e-shop riešenia, teda tvorba e-shopu firma, by ste mali mať túto otázku zodpovedanú. Inak totiž bude vyzerať e-shop na predaj oblečenia a inak na predaj elektroniky či napríklad športových potrieb. 

Čo predávať online? 

online nakupovanie
Zdroj: freepik.com

Zodpovedať si túto otázku môže byť ťažšie, než sa zdá. Predávať online sa dá prakticky čokoľvek, mali by ste však mať jasný plán, dostatočné zázemie a počítať s niektorými špecifikami. Napokon, úspech vášho e-shopu nebude závisieť iba od samotných produktov, ale aj vášho predajného servisu a spôsobov propagácie. 

Ako to teda hneď zo začiatku rozlúsknuť? V prvom rade sa skúste orientovať na produkty, v ktorých sa ako tak vyznáte a ku ktorým máte blízko. Ak ste napríklad vášnivý bežec, skúste sa zamyslieť nad tým, čo vám na našom trhu chýba, prípadne čo by ste sami ocenili. Takto môžete napríklad začať s predajom bežeckých potrieb. Možnosti sú prakticky neobmedzené a v tomto smere kľudne môžete zapojiť aj svoju fantáziu. Aby ste získali lepšiu predstavu, vybrali sme niekoľko kategórií produktov, na ktoré sa bližšie zameriame. 

E-shop s elektronikou

Veľmi rozšírenou kategóriou e-shopov je elektronika. V tomto smere sa treba pripraviť na veľkú konkurenciu a tlak na čo najnižšiu cenu. Na druhej strane, trh s elektronikou je aj dosť veľký a ľudia sú zvyknutí nakupovať elektroniku online. Na výber máte zároveň veľké množstvo rôznych dodávateľov. Ak sa vám popri konkurencií podarí vyniknúť, a to či už produktmi alebo spôsobom propagácie, úspech sa môže dostaviť celkom rýchlo. 

E-shop so špeciálnymi produktmi

Ak nechcete vstúpiť na príliš konkurenčné online bojisko, zamerajte sa na špeciálne produkty. Ich ponúkanie si však bude vyžadovať aj vaše znalosti. V tomto prípade je dôležité správne si definovať cieľovú skupinu, a teda či pôjde o podnikateľov alebo bežných spotrebiteľov. Predstavte si napríklad, že v e-shope predávate menu boxy a iný obalový materiál. Vašimi zákazníkmi budú predovšetkým reštaurácie a rôzne iné gastro prevádzky, čomu je potrebné prispôsobiť celú predajnú stratégiu. 

E-shop s oblečením

Ďalším veľkým segmentom je móda. Napriek veľkej konkurencii platí, že so správnou propagáciou a zaujímavými produktmi môžete celkom ľahko preraziť. Nakupovať dnes oblečenie online nie je už nič nezvyčajné, no nemožnosť vyskúšať si tovar spôsobuje, že v tomto segmente je vracanie tovaru častejšie. Pripravte sa na to, že vratky môžu ľahko dosiahnuť aj 40-50 %. 

E-shop s potravinami

Na záver sme vybrali menej obvyklé. Už aj v segmente potravín je však vidno tendencie k online nakupovaniu. Nemyslíme pritom iba veľké supermarkety, ktoré vám domov pošlú objednaný tovar, ale aj o stále rastúcom počte menších e-shopov zameraných na predaj potravín, ktoré v bežných obchodoch nie sú dostupné. Špecializované e-shopy, napríklad s ázijskými, ruskými alebo americkými potravinami, si svojich zákazníkov určite nájdu aj v našich končinách. V tomto smere je veľmi dôležitý výber spoľahlivého dodávateľa a všetko si spočítať tak, aby ste boli schopní tento tovar ponúkať za rozumné ceny.